Dersin Adı | İleri Fermantasyon Teknolojileri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEN 505 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin fermantasyon prensiplerinin bilimsel temelleri, önemli endüstriyel fermantasyon ürünlerinin üretim yöntemleri, üretim proseslerinin kalitesini etkileyen faktörler ve karşılaşılabilecek problemler konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders fermantasyon ve fermantasyon proseslerine giriş, endüstride kullanılacak olan mikroorganizmaların seçimleri, biyoproses tipleri ve ilkeleri, kesikli, sürekli ve kesikli-beslemeli üretimler, çeşitli fermente ürünlerin üretim prosesleri ve endüstriyel üretimlerde izlenen teknolojik basamaklarını içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fermantasyon teknolojisine giriş | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 1 |
2 | Mikroorganizmalar ve büyüme ortamı içerikleri | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 2 |
3 | Mikrobiyal solunum ve metabolizma | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 5 |
4 | Mikrobiyal büyüme ve kesikli kültür | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 6 |
5 | Sürekli kültür | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
6 | Sürekli-beslemeli kültür | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
7 | İmmobilize hücre sistemleri | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
8 | Ara sınav | |
9 | Biyoreaktörler için işletme parametreleri | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
10 | Çeşitli endüstriyel fermantasyon ürünlerinin üretimi ve metabolik yolakları (karışık kültürler) | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 16 |
11 | Çeşitli fermantasyon ürünlerinin üretimi ve metabolik yolakları (alkol fermantasyonu) | Doran, P.M., 2012, Bioprocess Engineering Principles 2nd Edition, Academic Press, Elsevier, USA. |
12 | Çeşitli fermantasyon ürünlerinin üretimi ve metabolik yolakları (organik asit fermantasyonu) | Doran, P.M., 2012, Bioprocess Engineering Principles 2nd Edition, Academic Press, Elsevier, USA. |
13 | Çeşitli fermantasyon ürünlerinin üretimi ve metabolik yolakları (sentez gazı fermantasyonu) | Doran, P.M., 2012, Bioprocess Engineering Principles 2nd Edition, Academic Press, Elsevier, USA. |
14 | Proje sunumu | Seçilmiş Makaleler |
15 | Proje sunumu | Seçilmiş Makaleler |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Doran, P.M., 2012, Bioprocess Engineering Principles 2nd Edition, Academic Press, Elsevier, USA. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 18 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 41 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. | X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. | |||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. | |||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. | X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. | X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest